Är lite upprörd nu...

Ja, nu börjar jag bli riktigt trött på kommentarer som "Herregud jag är dubbelt så gammal som dig, du ska inte vara trött" eller typ denna: "Sitter du här igen" eller klassikern: "Det är inte meningen att den som ÄGER stället ska jobba mer än de aställda".
Okej, men den ena anställda jobbar 48 h i veckan. Den andra, hon jobbar MINST 50 h/v. Jag vill fråga alla er som läser min blogg, kan ni svara på dessa frågor:
-Skulle ni orka jobba 8.00-17.00, sen kl 20.00 kvällsfodra 6 dagar i veckan?
-Tycker ni det är OKEJ att kräva det av sina anställda?
-Tycker ni att det är okej att jag tar varje kvällsfodring och "dom" tar mornarna? "Dom" är ju två? Borde det inte bli var tredje fodring då ist? Det är ju inte ens mina hästar, utan deras?
Och enl svensk lag får man inte jobba mer än 48 h/v, inkl övertid???

Jag är irriterad nu, då jag tex i Tisdags jobbade så gott ja kunde trotts BRUTAL mensvärk. Fick bara höra dagen efter att jag måste göra mig förtjänt av lönen, och inte "sitta av tiden" ( Jag orkade inte mer än sopa, göra höpåsar och lösa korsord. Det var den dage jag kräktes ni vet..) Plus att jag försökte få ledigt imorgon, eftersom jag nu jobbat 5 dagar, men nej. "Vad är ledigt?" Dessutom får jag ju jobba HELA JÄVLA DAGARNA när dom är ute i landet på jobb!!!!???
Jag har berättat nu att jag vill prata med dem imorgon, för att jag är uppretad. Ska sätta mig och skriva ned lite saker, anars kommer jag glömma. Sa till dem att det är ingen idé att jag försöker kommuicera nu, jag kommer bara bli förbannad. Behöver sova på saken.

Annars då? Jo, idag red jag Junior (avkomma fr järvsöfaks). Det var asroligt, han var så jääävla pigg och glad :P Tyvärr vad sadel bara SKIT, och jag gled åt höger. Emelie red bakom och ba "Du, hela sadeln ligger sett". Min rygg känner det. Jag prövade med ALLA knep, men liktförbannat gled den. Så tillslut vände jag. Synd, för jag tokgillade hästen :P
nu tänker jag sova!


1# Pimp my horse 2# Snygga Midas 3# Putte puttar snö 4# En mus hade gjort en gång i hästskit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0