HAHA!

Jag hittade mitt gamla blogginlägg från när jag skrotade min första bil för två år sen, och skrev om "34:an" ;)

Here it is:
Jo, det är sant. Nu är bettan i himmelen. Bettan skrotades i torsdags, dvs 23/7-09 :P Jaaa, jag är skitnördig, men hon var min första bil, och trotts rost, lös ljuddämpare, noll reaktion vid nyckelomvridning, och tom mögel inne nu på äldre dagar, så värkte det lite i mitt hjärta när Jimmie slet av ljuddämparen så den inte skulle hänga i marken vid bogseringen.. Och det värkte när vi åkte bakom och slog vad om när höger bakdäck skulle explodera eftersom det låg emot hjulhuset... Och jag ville gråta när vi lämnade henne, ensam och eländig vid skroten. Jag har två låtar som är till hennes minne som jag vill lägga ut här, så ni ska förstå hur underbar och genuin hon faktiskt var!

Bettan, this is for you:

Goodbye Bettibett, I  knew you at all
You had the grace to hold yourself
While those around you crawled
They crawled out of the woodwork
And they whispered into your brain
They set you on the treadmill
And they made you change your name

And it seems to me you lived your life
Like a candle in the wind
Never knowing if you would start when the rain set in
And I would have liked to never known you
But I was just a kid
Your candle burned out long before the legend ever did

Loneliness was tough, the toughest role you ever played
Hollywood created a superstar
And pain was the price you paid
Even when you died, all the press still hounded you
All the papers had to say
Was that Bettan was found in the nude

And it seems to me you lived your life
Like a candle in the wind
Never knowing if you would start when the rain set in
And I would have liked to never known you
But I was just a kid
Your candle burned out long before the legend ever did

Goodbye Bettiebett, though I knew you at all
You had the grace to hold yourself
While those around you crawled
Goodbye Bettiebett, from the young girl in the 5nd row 
Who sees you as something more than sexual
More than just our Bettan that did´nt work

And it seems to me you lived your life
Like a candle in the wind
Never knowing if you would start when the rain set in
And I would have liked to never known you
But I was just a kid
Your candle burned out long before the legend ever did

Your candle burned out long before the legend ever did


Här kommer en på svenska för er som inte kan engelska:

Detta åk har varit mitt eget uti nästan ett helt år
Detta åk  har varit mitt och det har nog satt sina spår
Detta åk har varit snällt men busigt och det var mitt i vått och torrt
Men nu e de slut på det för nu har rara söta Bettan bogserats bort

Ja nu är det slut på gamla tider
Ja nu är det färdigt inom kort
Nu ska hela bilen skrotas
Nu ska hela bilen bort
Så jag tar farväl å stora tårar rullar på min kind
Nu är det slut på gamla tider
Nu puttas söta Bettan i himlen in

Detta åk var ganska rart å släppte aldrig solen in
Det var också generöst med fukt å kyla, regn å vind
Kanske ful å lite gnällig, men det ville alla väl
Å den var min i alla väder, fastän gisten, ful och skev

Ja nu är det slut på gamla tider
Ja nu är det färdigt inom kort
Nu ska hela bilen skrotas
Nu ska hela bilen bort
Så jag tar farväl å stora tårar rullar på min kind
Nu är det slut på gamla tider
Nu puttas söta Bettan i himlen in
Yeah!

Här i åket har vi härjat nästan varje dag och så
Här i åket klådde Amanda ett träd gul å blå
Ja mitt åk har fått stå pall för smällar hårda så det dög
Som när far gick genom rutan så att glas och sågspån flög

Ja nu är det slut på gamla tider
Ja nu är det färdigt inom kort
Nu ska hela bilen skrotas
Nu ska hela bilen bort
Så jag tar farväl å stora tårar rullar på min kind
Nu är det slut på gamla tider
Nu puttas söta Bettan i himlen in
Nu är det slut på gamla tider
Nu puttas söta Bettan i himlen iiiin

I love you, Rest in peace dear car <3

Jag blir varm i hela kroppen av hur fin hon var, enda in i graven ;)



Och inte syndes det heller att hela bilen höll på att rosta sönder <3



Framförallt inte på ljuddämparen, den satt som berget där under som ni ser.



Åh bettan, inte var det ditt fel att det såg ut som en pundare bott i dig det senase milleniumet<3




En sista titt från min vinkel.  Och det är inte bettan som är sne, utan du som tittar, okej?




Som ni förstår så är jag överlycklig över att fått bort liket från min parkering, nu kanske jag kan få en riktig bil snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0