Självporträttet är också klart!

Ja, jag är jättenöjd :) Jag valde att rita av min profil-bild som jag har här på bloggen! Den var väldigt rita-av vänlig ;)



Först skuggar jag. Jag trodde bilden
 skulle bli förstörd tack vare bläck-fläckarna
klantiga jag lyckats kleta ned halva teckningen med!



Sen fyller jag i allt som ska vara svart
med en tunn tuschpenna. På större
ytor använder jag en tusch-penna
med en lite tjockare udd!


Och när jag sen fixat håret också så..
voíla! Klart! Denna bild är fixad i
datorn, med mer kontrast.





Och här är först fotografiet jag
ritade av, och sen originalporträttet:)
Måste fortfarande träna mer
på hår-biten, men jag är alltid
så trött när det är dags
att rita håret. Tror kanske
jag ska ta och BÖRJA med den
biten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0