ÄNTLIGEN!!!

Mitt arsle är officiellt ur vagnen!

 Idag har jag städat, och inte bara städat sådär som man brukar städa, utan jag har skrubbat varenda jävla millimeter i badrummet, köket, förrådet & hallen. Tillexempel, i badrummet så har jag skrubbat bakom badkaret, under badkaret, på badkaret, i badkaret, uppe på hyllor, under hyllor, på väggarna, alla rör osv osv. Sen har jag gjort samma sak i köket, inklusive skrubbet i pappas kylskåp! (Jag har nämligen ett eget kylskåp i mitt rum, för annars tar pappa min mat)  Och sen gjorde jag förråds-rensningen!
 Nu har jag bara städningen i pappas rum/vardagsrumet kvar, och sen har jag gjort allt jag skulle göra, för att pappa hjälpte mig med räkningarna! Men jag tänker skura ur hans skafferi och ugn också, fast det inte ingick i vårat "avtal". Det är bara för att han är en sån fin och snäll pappa!

 Jag hade lilla Gunde på besök idag också. Hon var min sällskapsdam när jag rensade förrådet:) Det är så tråkigt att göra sånt själv tycker jag... Så fick hon kolla igenom min humongeous sopsäck med kläder jag inte vill ha längre! Men jag skjussade nyss hem henne, för hon var helt jäkla astrött idag! Och jag börjar också sacka nu... Herregud jag har ju hållt på att städa sen halv nio imorse, klart man är trött....

 Nu tänker jag rita klart mitt porträtt, sen får vi se om jag orkar städa det sista idag. Annars så tar jag det imorgon. Iof så vore det ju bra om jag städar mitt rum + skafferiet idag, så har jag verkligen bara bara pappas rum sen... För där ska det putsas fönster, damma på bokhyllor (och han är författare, så han har endel böcker) osv osv.. Jag ska fan fota hans rum innan jag börjar, så ska ni få se vad jag menar... Det kommer ta ett tag..


Hahaaa, förresten! Vill ni veta något pinsamt som hände idag? ÄHH, Ni får veta det även om ni inte vill.. 
 Idag, när jag höll på att skrubba i badrummet, så knackade det på dörren. Normalt sätt går man ju bara och öppnar, sålänge man ser "OKEJ" ut. Problemet var bara att jag såg inte "okej" ut... Jag såg allt annat än "okej" ut.,, Jag såg HELT SJUK ut!! 
 För det första var jag OCH mina kläder helt dyngsura utav allt vatten man håller på med när man skrubbar badrum!
Sen var ju mitt hår, och framförallt min fjolliga lugg, helt krulligt tack vare fukten som blir i badrummet när man använder massa varmt vatten.
 Sen var byxbenen upprullade heeeelt olika mycket, linnet var blött och satt snett, mina kinder var helt röda tack vare den varma fukten, ja ni förstår nog poängen. Jag var ful som stryk! Man kan förklara den looken ganska bra, för om ni tänker er Pippi Långstrump, fast med blont & krulligt hår istället för rött hår i flätor. Ser ni det framför er? Och så sitter hon i en ångbastu, med alla kläder på sig. Ser ni det också? Och där har hon suttit i ungefär 20 år! Ser ni det framför er? Om ni gör det, ja då ser ni ungefär hur jag såg ut. 
 Men men, dum i huvudet som man är så brydde jag mig ju inte direkt. Jag tänkte att det var säkert bara nån unge som ville gå ut med pappas hund Maya som vanligt, så jag öppnade ju såklart dörren, utan att ens tänka tanken på att iaf snygga till luggen lite... Och det skulle jag inte gjort! Öppnat dörren alltså..
 Där, utanför min dörr, står ett ungt, fräscht KEX och ville att jag skulle ta emot ett paket!? "Åh nej" tänker jag, och tittade lite chockat på honom.
 Sen öppnar härliga jag munnen, och säger "hihi jag städar badrummet hihihi"... Men asså VA??? Han hade inte ens frågat vad jag höll på med innan jag öppnade dörren?? Han ville faktiskt bara veta vad jag hette, så jag kunde skriva på att jag tagit emot paketet!? Och detta såg jag på honom, att det var exakt så han tänkte... Jag bara vet det... höhö.
 Med dyngsura skrynkliga händer skrev jag på och tog emot paketet, varpå han säger "ta hand om dig"...
 Vadå "ta hand om dig", så säger man väl inte till någon man leverera paket till? Sålänge man inte typ.. tycker synd om hon som öppnar dörren och som ser ut som en hemlös bajskorv... Han kanske trodde att jag var jättesjuk och hade hög feber eller något? Eller han kanske tillomed trodde att jag låg för döden? Och då ville han att jag skulle få ett vänligt bemötande av den siste bud-killen jag någonsin skulle se? Guud vilken fin människa han verkade va! Verkligen...
 FYBUBBLAN, från och med nu tänker jag gå runt och vara skitsnygg & sminkad hela dagarna, och bara vänta på att delievery-guy ska komma tillbaka och se hur jag ser ut "på riktigt"...!
HEJDÅÅÅÅ


Jaja, appropå önödig information, här ser ni skrubbade ytor:



Skrubbat kök. Titta inte på ugnsluckan.



Skrubbat kylskåp.



Skrubbat badrum.



Och skrubbat under badkaret.


Kommentarer
Postat av: Martina

WOW jag ar imponerad satan i gatan vad du slog pa stort! Duktigt. Sag portrattet pa Sanna ocksa GUD VAD FINT DET VAR! Sota Sanna det sag precis ut som hon! Jag vill ha det portrattet du gjorde pa mig ocksa, har sparat bilden av den pa min dator :p

2011-04-28 @ 13:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0