På besök hos min Harry Häst.

Yä, det var så roligt att se honom! Han var väldigt vinterpäls-lurvig, och lite bukfet men annars var han lika fin som alltid ;)! Och så lugn, trodde nästan han var drogad när jag såg honom först... På ögonen ni vet, avslappnad? Och när han fick syn på mig och pappa, då blev han faktiskt glad! Både jag och pappa känner Harry utan och innan, och därför var vi helt hundra på att han skulle vara sur och ignorera mig, men icke! Han börjde med att putta mig, för att kolla av lägesstämningen liksom. Men jag skrattade bara och knuffade tillbaka ;), dvs han kan aldrig vinna en strid med mig så han försöker inte ens. Men är jag förbannad o har vaknat på fel sida däremot, då...
Började förstå att hästen fortfarande var samma gamla icke-drogpåverkade Harry när det blev dags att sadla, guuuuva det röck i kroppen dådå...
Så blev det dags att ta häst o knalla ned till ridhuset (JÄVLA LYX)...
Där inne lyckades (o)smidiga jag kravla mig upp på denna 174 centimeters mamutt, och kände snart av min träningsvärk i magen från gapskrattandet med Emil igårkväll, samt från den nya magmaskinen på gymmet som jag gav mig på igår morse. Fasen vad jag kände att jag levde...

Så, väl uppe på hästryggen så tyckte jag att det gick lite väl segt efter ett par varv i skritt, kanske var hästen drogad endå? Kortade tyglarna och förberedde mig att få låta, trycka, smacka och driva. Jag ville trava ;) Men, surprise suprise, det krävdes INTE mycket skänkel för att få han att börja trava!? Vadfan, han VAR verkligen inte drogad! Men jag därimot insåg ganska snabbt att jag behövde korta stigläderna... Jag skumpade nämligen som en jävla studsboll, i mina jeans & skateskor... Och när jag gjort det så gick det mycket bättre!
Men det gick inte tillräckligt fort tyckte vi efter en stund, och när nästa långsida kom la jag på galoppskänkeln OCH HERRE JÄVLAR VAD JAG INTE VAR BERÄDD PÅ HARRYS REACTIONEEE!!!! Ni förstår, det stod massa hinder i mitten, och Anna hade hoppat ganska mycket med Harry, vilket han tycker är SKIITKUL. Så JA, han ba foooor in mot mitten till alla dessa hinder, och jag var helt jävla oförberedd, varpå jag fullkompligt SLITER tillbaka stackarn ut på spåret. Sen tappar jag balansen, ställer mig i fältsits, håller i manen... och börjar självklart asgarva. "Ohh hahaha han är ju HOPPlös".
Tur att Harry är van vid flamsiga, tankspridda mig iaf ;) Sen red jag en stund till, utan mer action dock... Sen fick Anna rida :) Genast surnade Harry till då Anna verkligen JOBBAR honom, och denna häst är INTE speciellt het på gröten... Han HATAR att jobba! Och jag hatar att jobba honom, iaf på ridbanor osv. Ute i skogen får man allt gratis, hihi ^^,
Nu får ni se bilderna jag tog idag, och sen får ni göra vadfan ni vill ;) Och tyvärr så är min pappa inte så bra på att fotografera, och ännu mer tyvärr så hade han uppgiften att fota mig när jag red... Så det är inte de bästa rid-bilderna, framförallt inte bilden där mina tår sticker rakt ut (jag vet att dom inte ska det, okej? Men jag skyller på att lädrerna var för långa).. Men det får duga ;)
pussheeej

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0