KAAAAAOS!!!

Vid kvar i tre ringer min telefon. Jag svarar och hör bara "KOM UT FORT, DET ÄR LÖSA HINGSTAR". Och jag ut, snabbare en ljuset! Då har Odin (han som hatar mig, självklart) sprängt sitt staket, och sprängt sig in till stallets fiiinaste hingst, Lomis. Och herremingud, man vill INTE hamna i kläm när två hingstar ryker ihop, dessutom är detta jävligt värdefulla kallblodstravare, som springer in MILJONBELOPP om året! Och där springer jag, av med jackan (som Odin hatar) hämta spö. Odin hade blivit av med grimman, så en sån fick jag hämta också! Och ut, i REN panik, efter Millan (som ringde) och jag bara skrek "VAD FAN SKA JAG GÖRA". Jag har ingn erfarenhet utav hingstar! Och jag som dessutom var på sånt "hästhumör" idag också... hmpf... Tillslut kommer två tjejer från en närliggande gård, som är hingstvana.
Vi var 5 pers, och tillslut så fick vi tag i dem.
När allt lugnade sig så satte vi oss och hämtade andan, jag, Jessica och Millan, och då berättade M hur man gör i sånnahär situationer osv, så nu vet jag det. Hoppas det inte händer igen, för detta var RIKTIGT obehagligt. Man känner sig så maktlös när man inte har ett humm om vad som gäller? Jag förstod ju så pass mycket att jag INTE skulle kasta mig imellan, men sen då? Det är 3 dm snö i hagen, och ingen stanns att ta skydd...

Nåja... Har ingen mottagning på telefonen heller. Jag hatar fan 3´!!! Jessica har Comviq, och hon har full mottagning... Lucky bitch!


Peace, earthchild's!

Kommentarer
Postat av: Martina

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ :D:D:D:D:D:D:D:D hur mar du gummaaan!?!?!?!?! Verkar ga bra for dig, trivs du? Har du bytt blogg nu? Har inte hunnit ga in och lasa tidigare, internet gar sa in i helvete langsamt har sa man hinner bli graharig innan man far upp startsidan. Harligt med hingstarna dar, lite extra krydda pa tillvaron va? Ta hand om dig cutie!! <3

2011-02-09 @ 11:56:03
URL: http://findmartina.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha HEEEEEJ :D äntligeeeen :) jaaa lite action, kan man lugnt säga :P detta är min nya blogg, puckooooi ;)

Trivs SÅÅÅÅ JÄVLA BRA!!! svårt att beskriva lyckan :)

Du får försöka ringa mejj !!!

2011-02-09 @ 14:07:47
Postat av: linda

haha vikken fullspäckadd dag gummsan!! Härligt att hingstarna håller dig i kondition ;) hahahaha

Verkar det som om du kommer stanna kvar där efter desa 2 månader gått tro?? PÖSSSS

2011-02-10 @ 19:44:54
URL: http://typenavmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0