Batteritorsk?

Ja, jagkänner mig som ett gammalt bilbatteri som aldrig får laddas upp ordentligt? Behöver nog lite ledigt, har varit så mycket psykiskt som jag måste smälta.Det är så skönt att vara omgiven utav människor som försökerförstå, och verkligen finns här för mig.
Igår fick jag veta att I & A pratar om att ifall jag sköter mina kort rätt nu, såär dom beredda att betala en utbildning tillmig, som hästmassös! Det är så otroligt,men jag vågar inte ens tänka den tanken... För jag har fått sånna chanser, och sen har jag blivit bränd. Antingen utav dom som lovat, eller utav mig själv. Men jag tänker göra vad jag kan för att dom ska bli nöjda, och se till att vi har en rak & öppen komunikation. Och antingen så passar minastyrkor för deras verksamhet samtidigt som mina begränsningar inte blir ett hinder, eller så blir svagheterna problematiska.
För tillfället är jag orolig för att I & A ska tro att jag inte orkar, för att jag är mycket trött. Jag ÄR normaltsett en riktig arbetsmyra, men just nu så måste jag få slussas in. Jag håller på att avsluta ettmkt tungt kapitel i mitt liv, och detär inte över än, pålånga vägar. Och jag vill verkligen försöka förklara för dem att finns tiden, så är jag värld att väntas på. Ska försöka komma på ett bra sett så dom förstår, man är ju lite halvtaskig på att formulera sig bra :P
Annars då? Vad har dagenerbjudit mig? Jo, finbesök från farsan, som köpt en microvågsugn till mig :) Han är ju helt fantastisk! Sen drog han med mig in till TC (Tierp City) ;) så fick jag handla alla köksredskap jag behövde. Men när han erbjöd sig att köpa en dammsugare också, då sa jag ifrån. Han är FÖR snäll, och jag hatar verkligen när folk utnyttjar sånt. Även om det är ens föräldrar, så kan inte han sätta den gränsen så gör jag det. Dammsugare klarar jag mig utan fram tills löning :) Men TACK PAPPA! Du är den bästa pappa någon kan ha!

Slog rekord idag btw. Mockade 3 spånboxar, 3 halmboxar, la in nytt strö i 4 av dem, sopade samt la in em höt. På 52 min ;) I ROCK!!

OCH VET NI, HERREGUD!!!! Jag höll på att börja gråta, för jag FICK ett par RIKTIGA arbetskängor, med stålhätta och hela kittet idag av A! Helt nya och allting! Alltså, jag blev så glad! Och mamma stod bakom, och hon höll också på att börja gråta. TACK FINA NI <3

Imorgon åker min mamma hem :( Det har varit jätteroligt att ha henne hos mig, för hon förstår mig, för hon har vart likadan själv. Det är skönt att ha sin mor hos sig i sånnahär tider då man känner sig pytteliten, och behovet av en axel att luta sig på är väldigt påtagligt. Och då är ju ens egen mamma det bästa man kan få.
Men sen så kommer ju min Linda hit imorgonkväll, med sin Amstaff Sky. Hon och Rocco kommer ju leva lajjbans här, tror verkligen dom kommer ha roligt. Skönt med en lek-kompis som kan bita tillbaka ;)

Rocco "FÖRSVARADE" ju mig idag när han trodde att goldenretrieven Leo hotade mig (rocco förstår inte hundars språk än och han förstod inte att Leo skällde och lät mot mig för att han var glad) och TUUUR att man är hundvan och visste hur man gör när en Dobermann är nära på att ryka ihop med "brorsorna" BigSchäfer & BigGolden, som håller ihop i vått och torrt :P Så jag lät töntig med rösten och hoppade runt och gjorde hela situationen till en lek, så Rocco fattade, hoppas ingen såg mig bara! 
Men jag blir ju skitnojjig att Rocco ska börja slåss med andras hundar, för jag vet att dom kan bli ganska skadade eftersom en Dobermanns huvudsakliga och mest påtagliga egenskap ÄR vaktinstinkten. Sen gör ju inte deras jädra kampvilja och kraftfulla käkar saken bättre (OCH NEJ DOM LÅSER INTE KÄKARNA PÅ RIKTIGT, dessa "kampraser" är bara envisa och släpper inte, och sen, och att Dobermann kan "röra" käkarna eller hur fan jag ska förklara? Ska fan skriva ett inlägg om "min" ras sen tror jag :P)...  Sen är Leo & Astro kastrerade, Och ingen av dom är speciellt... vältränade! Men vi väntar faktiskt på att plocka Roccos ballsack :) Han har endå ingen stamtavla, och jag tänker inte ta valpar på en sån utsatt ras, när jag inte vet hans påbrå. Finns tillräkligt med idioter som fel-avlar Dobermanns och inte fattar att det finns mer fel-avlingar än praktexamplar nuförtiden. Sen kommer Rocco bli mer tillfreds, för jag tycker det är taskigt att INTE kastrera en hund som inte används som avelhund. Herregud stackarna kan ju MATVÄGRA i flera dagar när det finns löptikar i krokarna! Men mer om mina hund-åsikter en annan gång :P

Nu tänker jag slänga upp lite bilder från idag, sen kolla på Joakim Von Anka & knattarna - Jakten på den försvunna lampan. Och dricka lite saft.


Jag och Spikey, en stor svettig hingst är väl alla kvinnors dröm? Spiken är en lite äldre hingst, och han är (oftast) otroligt lugn och sansad.




Blir ni förvånade när jag säger att detta är ett sto eller? Nä, föstod det. Denna diva hete Embla och är 3 år. Hon är en självsäker och cool-lugn häst, som tydligen har stort potential på travbanan. Och med Embla är det som så att man måste sätta ned foten vaaaarje gång man beblandar sig med henne :P Hon är störtskön ;)




Detta är grabbarna grus, eller ja mer grabbarna bus. Aragon 3 år, och frieserhästed Midas 2 år. Dom är HELT underbara, allt är lek ur deras ögon :)





Och denna snygging, det är hingsten Odin, tror han är 3 el 4 år. Han som inte tycker om mig, ni vet? Han bevisade det idag också, genom att gosa med min mamma. Men när jag försökte så vände han rumpan till. Då gav jag upp det försöket också... Bättre lycka nästa gång ;) Passar han sig inte så tar jag snart fram hjälmen,longerlinan o långpisken, och tar ett ledarskapsövnings-pass! Det är nära nu :o


Kommentarer
Postat av: jessica

Skulle vara jätte snällt om du ville slänga upp några bilder på ruthan.Saknar henne något enormt.Trots omständigheterna vill jag bara uppdatera dig lite.Var hos barnmorskan idag och är i vecka 6+3,känns helt underbart.Tänkte också komma och hälsa på nästa gång börje åker upp, saknar ruthan och måste hålla kontakt med henne.Nu vet du iaf, snart blir jag fet, det ända jag gör är och äter,kissar och sover.Piggnar nog till snart.Pussa Ruthan :(<3

2011-02-17 @ 20:09:33
URL: http://jessicamalmros.wordpress.com
Postat av: Amanda

Tack för att du frågar hur JAG mår, det känns JÄTTEROLIGT Jessica. Och jag lägger inte upp foton på MIN blogg för någonannans skull, åtminstonde inte för folk som inte visar mig uppskattning av någon form NÅGONSIN, det är liksom inte kul att vara schysst då.



Sen anser inte jag att folk som saknar en trygg bostad och därför bor i fosterfamilj, och som inte har & aldrig haft fast anställning, folk som inte ens vet sin egen identitet,är mogna att ha barn. Och jag tycker även att det är YTTERST SJÄLVISKT att sätta ett barn till jorden under dom omständigheterna. Så jag kan tyvärr inte säga att jag är glad för din skull, jag tycker bara det är tragiskt och hemskt.



Men detta är ju bara vad JAG tycker, och jag "ser ju inte allvaret i vissa saker" till skillnad från dig som ALLTIIIID tänker efter flera gånger under lång tid innan du fattar beslut, så varför lyssna på mi? Det har du ju aldrig gjort.



Jag skulle uppskatta om du inte kommer hit, eller mer du FÅR inte komma hit! detta stället har JAG blivit erbjuden för att JAG kvalificerat. Sen var jag jäääävligt schysst och gav dig chansen också. Någon tacksamhet har du aldrig visat mig, bara mottsattsen, och jag är RIKTIGT ledsen tack vare det, och därför vill jag inte ha hit dig heller.



Jag är trött på att vara snäll, jag prioriterar faktiskt mitt eget välmående före ditt dessa dagar, om du ursäktar.

Jag har inget mer att säga dig.

2011-02-17 @ 21:03:59
Postat av: j

Du är ju sorglig!

2011-02-18 @ 08:57:34
Postat av: Amanda

Hmm varför tar jag inte åt mig...

2011-02-18 @ 19:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0