A moment to breathe.

Ahh, nu ligger jag under täcket... Sovit som en amfetaminpåverkad kaffekick inatt, dvs inte så bra. Sen ska man då hantera unghästar vid 8 på morgonen (Och det är DESSUTOM bralliga ston eller halvtokiga hingstar 2-6 år, det finns EN vallack på denna gård. Av 16 hästar är 4 ston, 11 hingstar och 1 vallack. Tuffa hästar.), och springa runt i nysnön som kom inatt (1,5 dm), mocka och allt tungt, som jag annars ju tycker är underbart, men idag fanns det ingen kraft i mig. Wiie, ingen hit.
 Satan vad jag var förbannad, irriterad, tjurig och arg imorse, men det gick över relativt fort :P Tog ut min frustration på Jessica lite bara så var saken biff sen.

Men allt gick jävligt fort idag, vid 20 i 12 så var allt klart, och nu ligger jag här i sängen och bara vilar. Vid 15 ska vi ned igen och ta in alla pållarna. Uh, känner INTE för nån form av hästhantering idag... Det kommer bli bråk, och jag är helt svag. Tror ni jag kommer kunna hålla imot ifall nån av kallblodshingstarna får för sig att testa mig lite idag, bara för att jag är så trött och dom känner det? Näe, det tror inte jag heller. Jag tänker ta med mig spö och flytväst! 

Är inte så ledsen längre förresten, det hände något under natten. Jag tror att jag släppt taget nu, jag hoppas iaf det. Det känns faktiskt så! Man orkar inte hålla i tunga saker hur länge som helst helt ensam! Tillslut så GÅR det inte längre, och då släpper man, vare sig man vill eller inte.
Men jag vet ju inte helt säkert om det är så jag känner om en timme, det vet jag aldrig. Jag förstår inte mina känslor, vet inte vad det är, förstår ni hur jag menar? Jag känner något, men kan inte säga om det är tex glädje eller bara upprymdhet, om det är ledsenhet eller ilska, om det är kärlek eller hat. Jag är känslomässigt störd. På riktigt.

Nu tror jag det blir en powernap här, orkar inte skriva mer :P

Kommentarer
Postat av: linda

älskade gummsan!! SAKNAR DIG!!!!

Och japps JAG vet hur du känner med dina känslor. TRO MIG Me Knowe!! Men det är nästan hheeellltt normalt =P

LOVE YA

2011-02-10 @ 19:49:31
URL: http://typenavmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0