Mitt första porträtt :)

Godagens :)
Jag har gått och spånat på att försöka mig på ett porträtt för första gången, och jag måste säga att det är ju bajssvårt! Är väl relativt nöjd med resultatet eftersom det är första gången jag ritat av en människa från en bild, och jag får helt enkelt öva öva öva, så tar det sig nog. Även om jag hellre ritar ur fantasin, så känner jag att det alltid är roligt att bredda sig! Dessutom var min stompf (En "skummgummipenna" som man använder när man skuggar) helt jävla borta, så jag använde en topz och en liten tygbit att skugga med. Och det kändes helt hopplöst jobbigt, iallafall topzen! Den höll på att luckra upp sig hela tiden, så jag fick tejpa den jäveln!
Nu ska jag fortsätta teckna, för att om 3 timmar tvätta upp sista tvätten (Om ni minns det så fick man ju bara ha 2 pass/v, å nu är det ju nu vecka ;))
Peace!


Kommentarer
Postat av: jessica

GRYM :D

2011-04-04 @ 17:42:01
URL: http://www.jessicamalmros.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0