Ett skit-inlägg...

Ja, det är precis vad detta är! Åtmindstonde till viss del... För jag har köpt durcolax! Jag ska ge er en förklaring, och den "mörka" sidan av att vara medicinerad med narkotikaklassade preparat.
 Jag äter dagligen en medicin som heter Concerta. Utan den klarar jag inte av att leva ett liv med någon som helst kvalité. Medicinens sätt att verka kallas "centralstimulering", dvs att mitt huvud tänker klart.
 Tänk er att ni har en stor bokhylla. Hela tiden så köper man nya böcker som man ställer in, nya prydnads-saker osv. Och då måste du ju välja bort tex någon gammal bok för att den nya ska få plats. Min bokhylla är överfull! Det är saker precis överallt, och jag har ingen aning om vart jag ska leta efter boken jag vill läsa! Jag vet att den finns där inne, men inte var! Concertan är som en karta över virr-varret i bokhyllan. Med hjälp av den hittar jag precis det jag tänkte använda! Så, slutsatsen är att om jag inte äter concertan, då blir jag tillslut så trött på allt stök i huvudet och ger upp. Börjar köra mitt eget lopp och skiter i att ens FÖRSÖKA tänka innan jag handlar.
 Men, eftersom concerta innehåller något som kallas Metyldanfenidat och som är ett amfetamin-ämne, så är den väldigt stark, och det gör att jag får vissa bivärkningar av medicinen.
 Dels har jag dålig blodcirkulation och kallsvettas lätt, men jag tappar även matlusten, vilket resulterar i att jag har en väldigt känslig mage, eftersom den oftast är tom.
 Men ibland, typ på julen, påsken, midsommar och andra "mat-högtider", då struntar jag i att ta min medicin just den dagen, bara för att få njuta av god mat! Det är dock en problem... Min kropp försöker "ta igen" sig, så istället för att äta normalt så frossar jag! Det finns inget stopp! Och detta hände i Lördags, påskafton.
 Eftersom min mage är van vid att bajsa var 3e dag, eftersom det inte finns så mycket som ska ut, så fick den ju en chock... Jag såg gravid ut tack vare att jag fick sånna jäkla gaser! Jag var explosiv, som en heroshima-bomb!
 Och nu är det stopp i mag-kanalerna... Så därför har jag köpt Durcolax, som är ett laxeringsmedel i tablettform... Tyvärr har jag ju inte BARA ADHD, utan även magkatarr & början till magsår, och sist jag prövade en durcolax så fick jag sånna kramper i magen att jag trodde min sista stund var kommen... Men nu har jag HÄLLT i mig blåbärssoppa (Lätt-ätet) så jag hoppas att det blir bättre denna gång!
 Okej, nu lider jag tusen gånger mer av kall-svettningarna än detta, eftersom det här inte händer speciellt ofta. Men när det väl händer är det BAJS...

Och nu till något helt annat...
 Tänkte bara berätta vad jag gjort idag, i våra härliga 22 graders sommarvärme, som iof är lite läskigt eftersom vi bara får mer och mer extrema årstider, men endå..
 Jo, jag somnade klockan 4-5 imorse, och vaknade klockan 11. Då ritade jag lite på ett porträtt jag håller på med, föreställande Sanna (Min vän). Sen åkte jag med pappa ut till båten, och på vägen gick jag på Apoteket och köpte 1. ÖRON-PROPPAR SÅ MAN FÅR SOVA NÅN JÄVLA GÅNG!! 2. DURCOLAX SÅ MAN FÅR SKITA NÅN JÄVLA GÅNG!!
 Väl ute vid båtvarvet så putsade jag bort massa äckliga snäckor från skrovet, som luktade ruttet ostron, uppgödt på sjögräs.
 Sen åkte vi till sandtaget och släppte hundarna. Jag lyckades kasta en macka med 4 hopp. HOT!
Och sen åkte vi hem, och nu ska jag kolla upp hälsohem till pappa, städa lite till, fortsätta rita och sen förhoppningsvis springa till toaletten!

HEJSVEEEEJS!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0