Domen är fälld... Tandis killed me.

Jag kom inte lindrigt undan... Tandisen bekräftade mina misstankar. HÅL! Fullt med hål...
Jag ska berätta från början:

 Det första jag gjorde, efter att jag satt mig ned på den stympade gynstolen såklart, var att fråga tandläkarn vad det värsta som kan hända ens tänder var! Svaret var tandlossning? Och jag hade ingen aning om vad det var förens den så snälla tandisen visade mig, bild för bild, vad fenomenet tandlossning var... Och smarta jag visar upp tänderna i halvpanik (påminde om när jungel George skulle imponera på ursula, minns ni det?) , och väser fram "har jag tandlossning?". Tandisen tittar lite fundersamt på mig och säger "Det blir lite svårt att avgöra innan jag ens börjat..." Så började jag predika om hur slarvig jag varit med tandborsten de senaste månaderna, och "herregud, i Januari åt jag ju jättemycket socker" osv osv... Tillslut avbryter hon mig med infot om att "jaja nu börjar vi". Och in åkte denna förbannade röntkenbajs som gör så JÄVLA ont! Jag tyckte jättesynd om migsjälv, och det kom en tår.

 När hon tittat på bilderna, skrivit nått på en post-it lapp, tittat lite till, skrivit lite mer, svarat på min fråga om "vad är detdär vita?" som tydligen var en fyllning (det visade sig vara tom två lagningar, som jag dessutom glömt bort att jag gjort) tittat lite till, och skrivit lite mer, DÅ pekade hon med sin lilla FTVpenna på skärmen och sa "här är ett början till hål" .."Här är en till". PUH tänkte jag, två början till hål är ju lätt ordnat! Men icke sa nicke, det hade bara börjat! För nu skulle hon spegla & peta i munnen på mig...

 Det första hon upptäckte var ett hål i min kriminellaste & störigaste visdomstand (Jag har ALDRIG lyckats komma åt den med tandborsten, så jag hade blivit förvånad om det INTE var hål i). Då kom vi överens om att den tanden är det nog lika bra att dra ut.
 Så fortsatte hon peta, dammsuga mina tänder,peta, skriva, peta osv. Själv höll jag på att kvävas av mitt eget spott, och jag lyckades gurgla fram "A MÅE ÄLJA" (jag måste svälja, sagt med öppen mun med en hand i) och när jag skulle göra det, svälja asså, ja då börjar jag ju skratta hysteriskt, bara för att det lät så jävla roligt när jag sa sådär! Och i farten (Jag gestikulerar med hela kroppen, vad jag en gör. Jämt) så  lyckas jag lappa till hela hennes instrumentbord. Yes, jag blev liksom mindre och mindre poppis allt vad tiden gick...
 Efter ett tag så insåg jag dock att det var INGEN idé att försöka ha en konversation med damen samtidigt som hon hade sin hand i min mun, så jag var tyst som en liten mus! Jag låssades tom att jag inte behövde svälja mer...

 När hon var klar, ja då kom domen! TRE HÅL SOM SKA LAGAS, OCH EN VISDOMSTAND Å DRA UT! Till råga på allt hade jag ett par stycker "början till hål"... Yes, preciiiis vad min plånbok behöver! (Kan ju tillägga att timmen innan jag var hos tandhygienisten så satt jag hos min psykiater, och fick ju min jättebilliga NOT medicin utskriven, varpå mitt frikort gick ut sist jag tog ut den...)

 Men nu ska jag berätta det allra intressantaste utav tandisbesöket: Jag hade inte ETT ENDA HÅL på några utav mina högra tänder. Jag tyckte det var skumt, jag snusar nämligen på den sidan? Borde inte alla hålen varit där kände jag? Då sa hon att troligen har snusen tagit död på alla bekterier, och att jag borde växla sida när jag snusar. Dock inte för att den dödar bakterier, uatn för att den dödar tandkött...

 Så fuck tandtråd och flux! Jag ska börja snusa 4 prillor åt gången, en i varje hörn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0